Jak se učili slavné Čechy

Jedna z posledních velkých akcí v letošní šestce bylo téma Slavní Češi, kdy jsme spojili občanku a informatiku.

Nejdřív žáci pracovali ve dvojicích na Quizletu.  Každá skupina dostala nějaké téma, třeba Skladatelé, Patroni Čech, Slavné Češky, Spisovatelé apod. Jako výchozí bod jim sloužila učebnice a pak pracovali s Internetem a mou dopomocí. Co nestihli ve škole, dodělávali doma. Výsledkem byla vždy sada 10ti kartiček s krátkou charakteristikou osobnosti, kterou nasdíleli do naši třídy.Fotografií nebylo moc, protože řadu Čechů Flickr nezná, ale něco se našlo.

Pak jsem sama spojila všechny sady do jedné, těch více než 100 kartiček jsem probrala a nechala sadu 40ti zajímavých Čechů s dobře udělanými popisy. Opět byla sada přístupná ve třídě a na web třídy jsem dala Scatter. Za týden jsme se do učebny vrátili a sadu si projeli v podobě hry, resp. her.

Docela se vyřádili a žebříček úspěšnosti byl hodně motivující.

Ale se slavnými Čechy jsme neskončili a v té stejné hodině jsme ještě začali tvořit videa. Začal nás tlačit čas, tak jsme využili jednoduché Photo Story 3 for Windows. Na něm není celkem nic na vysvětlování, takže během 10 minut ho všichni zvládají, nicméně jsme potřebovali ještě další hodinu. Chvíli nám trvalo hledání fotografií, tam jsem si přidali nějaké pokročilejší vyhledávání,  a i když to není na některých videích vidět, tak si předem chystali texty a scénáře. A někteří se odhodlali i promluvit, takže pár je jich i moderovaných.  Všechna videa můžete shlédnout na YouTube. Docela dřina byla přesvědčit kluky, že dělat všechny fotbalisty plzeňské Viktorky není dobrý nápad a že ani všichni zcela nesplňují kritéria „slavného Čecha“, nakonec zůstal jeden fotbalista a jeden hokejista. Ale máme dvě Milady Horákové, která docela zaujala.

Celou práci jsme završili takovou malou autoevaluací pomocí formuláře na Googlu. A zazvonil zvonec a školního roku je konec!

Komentáře jsou vypnuty.