Pokud náhodou nevíte, co je DLD 2013, pak se nejdřív podívejte na http://tinyurl.com/crdld2.
Loni jsem zapojila do celé akce několik tříd, letos jsme byli zastoupení skromněji – pouze jednou šestou třídou. Šesťáci měli loni jednu hodinu informatiky a letos mají také informatiku, bohužel nám skoro 2 měsíce vypadly díky problémům s technikou, takže jsme pořád moc nepokročili. Ale prezentace v OO jsme stihli hned na začátku roku a v době práce na DLD jsme opakovali a rozšiřovali práci s textem. Tak jsme využili prezentace trošku netradičně na dlouhé texty a vytvořili jsme vlastní pohádkovou knížku.
Připravila jsem prezentaci v Google Dokumentech s popisem práce a povolila všem na světě změny a dala k dispozici odkaz. A vlastně se o víc nestarala, vůbec žádné vysvětlování, nikoho nepřekvapilo, že vlastně prezentaci dělá na webu – rodilá síťová generace. Dokonce bylo i překvapivě málo záškodníků, ale jsou normální, tak to vyzkoušet museli. Příjemné překvapení bylo, že se pustili do delších textů než jsem plánovala, takže se některé pohádky docela protáhly.
Trošku jsem podcenila Google a naši síť a raději nasadila práci ve dvojici, ale klidně mohl každý psát svou. Práci si rozdělili při vkládání obrázků a v tom okamžiku se nám počet současného otevření prezentace dost zvětšil, ale práce byla pořád svižná. Po dopsání si ještě sami texty kontrolovali a využili komentáře jako úplnou novinku. Takže do cizích textů nezasahovali, jenom chyby oznamovali a každý si svůj text upravil sám. Jak jsem konzultovala s kolegyní – češtinářkou, na některé chyby mají ještě nárok, tak nám ty čárky občas haprují. Mimo gramatiky měli hlídat i typografickou správnost.
Formulář na konci je už nepřekvapil, už jich viděli dost v různém použití, ale tentokrát se oznámkovali. Práce se jim líbila, jenom jim nakonec vadilo to občasné záškodničení a proto slabě ohodnotili spolupráci celé třídy.
Příprava na vlastní prezentaci na Hangoutu byla také příjemná. Oba speakři se své role ujali s nadšením. V pondělí jsme si chvíli povídali, sami říkali, co by chtěli o práci říct a podle toho jsem jim nachystala prezentaci. V úterý si připravovali texty k jednotlivým snímku (neopravovala jsem škobrtající obraty) , šperkovali a trénovali – dobrovolně a ve středu předvedli profesionální výkon 😉
A ve čtvrtek jsme shlédli záznam Hangoutu s celou třídou. A děti mají spoustu tužeb, co by chtěly dělat a moji kolegové problém, protože jejich žáci viděli, že se řada věcí dá dělat jinak.