Začínáme s mobily II. aneb Jak natáčeli

Když už jsme vytáhli mobily, tak jsme zkusili něco nového a natáčeli jsme výklad. Celou akci jsem zahalila do hávu pomoci marodům a potřebě jim vysvětlit novou látku.

Použili jsem aplikaci, která zachycuje zvuk i děj na obrazovce. Na iPad existuje celá řada vhodných aplikací. Když si dáte vyhledat  screencasting nebo rovnou ScreenChomp, Educrations,…, tak si můžete vybírat z mnoha platných i bezplatných aplikací. S Androidem je o trošku horší, existuje placená aplikace Explain Everything, ale to v rámci vlastních zařízení nemohu po dětech chtít, jinak jsem nic nenašla. Vcelku nedávno se objevila aplikace AniMoby, která je pro Android i OS. Osobně se mi s jinými aplikacemi pracuje lépe, ale v naší situaci byla nejvhodnější volbou.

Instalace na zařízení žáků byla bez potíží a mimo jednoho (opravdu velmi levného tabletu) nebyly potíže ani s jejím chodem. Na mobilu jsou sice tlačítka titěrná, ale zvládli jsme to.

Do aplikace je třeba se přihlásit a v tom mají trošku autoři zmatek, protože jiné možnosti nabízí Android a jiné iPad. Na mobilech šlo přihlášení přes Google, na iPadu nikoli. Nakonec jsem to vyřešila jednotným přihlášením třídy, které jsem vytvořila. Pro správu hotových děl se to ukázalo jako ideální.

Aplikace dovoluje kreslit tužkou, zvýrazňovačem nebo text vkládat z klávesnice, nějaké tvary a obrázky. Nějaké obrázky jsou připravené v knihovně, dá se přímo z aplikace fotit, vyhledávat … Je možná i nastavovat pozadí, a to je zajímavá část programu, protože ho můžete změnit i později. Práce se na váš účet ukládá jako projekt a můžete něco málo ještě dodatečně editovat, ostatní vidí video. Je možné si připravit  několik stránek s podklady pro výklad a pak teprve spustit nahrávání. V bezplatném AniMoby můžete nahrát 2 minuty, což nám zcela stačilo. Přestože projekty ukládali na třídní účet, tak ještě přímo z aplikace sdíleli výsledek své práce mailem. Ten má text sice v portugalštině, ale nikomu to nevadilo 🙂

Celá tvorba nám zabrala celou hodinu, protože jsem řešili vlastně úplně novou práci, novým stylem v novém prostředí, navíc většina natáčení několikrát opakovala. Další oříšek bylo vlastní téma. Něco vysvětlit se ukázalo jako velmi obtížné, a pro mne bylo zajímavé zjistit myšlenkové postupy žáků, zjistit to, co si vlastně z hodin odnášejí, někde jsem se i orosila. A další oříšek byl prostor. Natáčeli po dvojicích a všichni chtěli klid, takže jsem obsadili 2 učebny, chodby na dvou patrech, můj kabinet a ještě záchodky, ale to na nás nikde neříkejte.

A několik screenshotů z telefonu

Komentář

  1. Děkuji za dokonalou ukázku toho, jak funguje přenos informace od tzv. „čelných“ učitelů směrem k ostatním (http://spomocnik.rvp.cz/clanek/16599/). Byl bych rád, kdybychom si uvědomili, že do budoucna se již jinak k aktuálním informacím nedostanete. Tento způsob poznávání vede k tzv. „prostojovému“ učení, které by si měl každý současný učitel osvojit (http://spomocnik.rvp.cz/clanek/12777/). Ovšemže nechci tvrdit, že je to jediná kompetence, kterou potřebuje, ale patří k základním (http://spomocnik.rvp.cz/clanek/10641/).

Komentáře jsou vypnuty.