Jak si stavěli mechanizmečky

Nějakou shodou okolnosti se naše škola zapojila do projektu Kreativ a před dvěma měsíci stala se jedním centrem kolegiální pomoci. Pomalu se rozjíždíme a zjišťujeme, co všechno naše vybavení umí.

Z mnoha krabic mne zaujala ta s nápisem Arduino. Arduino znělo jako nástroj na programování, ale vyklubala se z něj sada iTriangle, kde je řídící jednotce už připraveno 15 úkolů a k ní se připojuje sada různých čidel (teploměr, tlakoměr, dálkoměr, …). Tohle jsem přece nemohla nechat ležet ladem, že.

Takže sedmáci na informatice vyfasovali krabice do skupin a dostali za úkol prozkoumat, co všechno umí. Takže zapojovat, experimentovat a taky všechno dokumentovat! Natáčet, fotit a dělat zápisky. Poznámky v iOS byly úplně dostačující.

Mimo krabic s čidly jsme ještě dostali krabice se stavebnicí Gigo. Takže řada kostiček a koleček, nějaký motor, převod … a všechno se dá spojit s iTriangle. A když přišly i pracovní listy bylo rozhodnuto. Ty se mi totiž moc líbily. Nejdřív postav jednoduchý mechanizmeček, pak ho doplň čidlem a měř a když ti to jde, tak ho doplň pohonem a rozpohybuj.

Moje práce nakonec spočívala opravdu jen ve výběru vhodných listů a jejich vytištění, zbytek už byl na žácích. A byla to další hodina jako fík! Stavěli, zapojovali a zase dokumentovali, tentokrát byl výstup v Book Creatoru.

Na průlet oběma hodinami se můžete podívat na videu.

PS. Snažila jsem se najít odkazy na obě krabice, ale dnes už jsou dostupné v trochu jiné podobě

Komentáře jsou vypnuty.