Návrh na aktivitu s využitím AI, kterou zvládnou i mladší žáci – tvorba omalovánek pro menší sourozence. Práce nabízí množství variant.
Začneme generování obrázků – třeba na Padlet TA https://ta.padlet.com/image-generator/. Zde lze v současnosti generovat obrázky v anonymním režimu.
Zde se nabízí vyzkoušení tvorby a upřesňování promptů včetně stylu obrázku, využití češtiny či angličtiny. Z digitálních kompetencí je zde práce se stahováním obrázků a jejich ukládání, dále práce se schránkou (kopírování a vkládání)
Vlastní obrázek pak vložíme do textového editoru a doplníme krátký textem.
Žáci mohou napsat text vlastní a procvičí si psaní na klávesnici, formátování a úpravu textu. Je možná i varianta generování textu některým nástrojem AI (např. anonymním https://www.codebreakeredu.com/chat/). Lze ponechat klasický text nebo třeba zadat formu říkadla. Také lze postup obrátit – začít textem a k němu generovat vhodnou ilustraci.
Takto vytvořená stránka může být konečným výsledkem nebo může žák tvořit celý sešit omalovánek a doplnit ho titulní stránkou. Další možností je využití práce ve sdíleném dokumentu a sešit omalovánek může tvořit skupina žáků.
Vytisknutý výsledek všechny poteší. Vlastnoruční vybarvení určitě ještě víc!
Žáci si vyzkouší práci s AI a současně její výsledky kombinují s vlastní tvorbou a přirozeně použijí řadu digitálních kompetencí.