Jak na konstrukce při online výuce?

Loni jsem odložila část konstrukční geometrie v 8. třídě, protože konstrukce v devítce offline přece snadno doženeme a než se nám to povedlo, tak jsme už zase doma. Takže musíme stejně konstruovat online. Nástroje problém nejsou, spíš najít vhodnou organizaci, aby se dobře pracovalo žákům i mně jako učiteli.

Moc se mi líbí aktivity v Desmosu a lze tu využívat i dynamickou geometrii. Loni jsme v ní vzájemnou polohu kružnic a Thaletovku zvládli, ale na množiny bodů a pokročilejší konstrukce už to není to pravé, přece jenom bych brala víc nástrojů.

Takže nástroj další je Geogebra a její aktivity a rovnou i třídy.

Jak připravit aktivitu?

Podmínkou je přihlášení na Geogebra.org a pak je jednoduše vytvoříte. Aktivita jsou vlastně za sebou řazené třeba texty, aplety, videa a třeba i otázky.

Asi nejzajímavější budou právě aplety Geogebry – můžete je vyhledat, nahrát uložené z počítače nebo je na místě vytvoříte. U každého apletu pak v pokročilém nastavení určíte, co se má zobrazovat – když nezakliknete třeba formátovací panel, tak nemůžete po žácích chtít čerchovanou čáru (vyzkoušeno za vás) a tak podobně.

A pak na nezapomeňte celou aktivitu uložit!

Výhodou je, že aktivitu můžete snadno upravit i po sdílení žákům třeba během hodiny.

Jak ji sdílet žákům?

Možností je víc – nejjednodušší je asi odkazem nebo kódem. Ve svých materiálech otevřete aktivitu a vpravo nahoře zvolíte Vytvořit třídu. Pak buď žákům sdílíte celý odkaz nebo jen kód, který využijí na https://www.geogebra.org/classroom. Výhodou je, že žáci nemusí nutně mít účty. Všechny třídy snadno dohledáte ve svých materiálech.

Ve třídě pak máte přehled o postupu žáků celkově nebo si zviditelníte odpovědi na jednotlivé úkoly anebo vstoupíte až do práce každého jednoho žáka.

Anebo aktivitu budete sdílet do Google Učebny. Místo Vytvořit třídu zvolíte vedlejší ikon u pro sdílení a aktivitu na 2 klinutí změníte na úkol v kurzu a žákům se vlastně vytvoří kopie aktivity. Přímo ze sekce Práce studenta máte přístup k pracím jednotlivých žáků a žáci mají v aktivitě možnost označit práci jako odevzdanou.

Zatím se mi ale více líbí sdílení odkazem, protože v Google Učebně mi chyběl přehled, jak žáci pracují – musela jsem práce proklikávat a to se v hodině moc nedá. A velký problém byl, že při sdílení v do Google Učebny se mi práce některých žáků vůbec neobjevili – proklikli se z kurzu, pracovali, ale u mne bylo pusto a prázdno. Asi je problém v přihlášení, neobjevila se jim ale nabídka k přihlášení a na jaký účet jsou přihlášeni není také nikde vidět.

Ale vám to třeba bude fungovat lépe! Možná kombinace odkazem na online hodině a do Google učebny jako domácí úkol bude nejlepší.

komentářů: 4

  1. Anna Kocianová

    Mohu potvrdit, že sdílená GeoGebra je fantastická věc. Nedávno jsem ji použila na řezy těles. Když si nastavím navigační panel, tak si mohu promítnout celý postup u jednotlivých žáků.
    Moc vám děkuji za zveřejňování vašich zkušeností. Vždy se něco naučím a těším se na příspěvky.
    S přáním všeho dobrého Anna Kocianová.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.