„Moje“ učebna na Google Classroom

Článků o googlovské učebně se teď objevilo víc, ale nedá mi to, a musím také přidat. A rovnou se přiznám, že všeobecné nadšení nesdílím. Ale přesto ji snažím využívat, abych ji zažila na vlastní kůži.

6255043944644608[1]Učebna mi nepřinesla zase tolik nových věcí, které by mi pomohly, nebo které bych dosud neměla. A to žádný LMS systém ve výuce nepoužívám. Snad mi jen vnáší jakýsi řád do mého chaosu.

Složení žáků v mých podmínkách kopíruje běžnou třídu. Rozesílání zpráv tedy zvládnu běžným mailem, zvlášť díky využití skupinových adres. Takže přínos nic moc. Ale na druhou stranu zápis do třídy je triviální a bezproblémový. Pokud bych měla třeba namíchanou skupinu z více tříd, pak bych něco takovou hromadnou korespondenci uvítala.

Distribuce materiálů k žákům – často zdůrazňovaná výhoda třídy. Pro uživatele, který prostě chce přijít a učebnu používat, to je zcela určitě velké plus, ale v prostředí Google Apps to nebyl a není takový problém zařídit i bez Classroom. A dokonce s více možnostmi. Třeba doplněk  Doctopus je opravdu silný nástroj. Zvládne rozeslání souborů i vyhodnocení práce. A stále se vylepšuje. Umí i distribuci různých souborů podle skupin, což je v GoogleClassroom hudba budoucnosti. Jedna z úžasných věcí, kvůli kterým GA přece používáme, je právě možnost skupinové práce na dokumentu, ale v Classroom na ni zapomeňte. Jeden žák = jeden dokument a tečka.

Také odevzdání práce žáky není až tak intuitivní, a je u toho víc klepání, než je nutné. Navíc někteří moji žáci si zvykli otvírat sdílené dokumenty přes odkaz v mailu, a pak docela složitě hledají tlačítko na odevzdání.

classroom1

Přiznám se, že se mi moc nelíbí hodnocení. A už vůbec se mi nelíbí export hodnocení pro potřeby učitele. To si pánové z Googlu snad dělají srandu. To by nešlo vytvořit nějakou tabulku přímo ve učebně? A také bych doporučila podívat se Goobric, jak by také mohlo hodnocení vypadat. Ideální by byl výběr – Chceš prosté body? Chceš hodnotit podrobně? Určitě se hodí oboje.

Ale když už učebnu máme, tak pro ni hledám využití. Třeba pro zadání práce do hodiny, kdy žáci dostanou řadu i adres či dokumentů, se kterými mají pracovat. A zase problém, který jsem nečekala. Pokud chci stanovit nějaké pořadí, tak si vše musím pečlivě rozmyslet předem. Později ho již nezměním a můžu jenom smazat a vložit znovu. A to nemluvím o tom, že svůj doprovodný text nijak nenaformátuji. Nemám šanci něco zdůraznit třeba tučným písmem. Docela by hodil i komentář k jednotlivým odkazům, protože názvy přímo ze stránek nemusí být vždy zcela srozumitelné. Jsou to drobnosti, ale docela otráví.

classroom

Zatím prostředí stále osahávám, ale určitě se s ním bude slušně pracovat učiteli, který se nechce zabývat žádnými doplňky nebo o nich ani neví, ale má chuť pracovat s GoogleDokumenty. Takže může nalákat právě začátečníky, kteří potřebuji opravdu pár základních akcí. I to může být pozitivem.

Ale snad se učebna bude postupně vylepšovat a dojde i na nápravu nedostatků. Ale zatím poslední novinka je možnost, aby si žáci přidali avatar. Musím se přiznat, že to mne opravdu  netrápilo.

Komentáře jsou vypnuty.