Whiteboard pro každého žáka aneb Geogebra trochu jinak

Už zase jedeme online, ale jsme všichni (snad) poučenější a víme, že mluvící hlava je nejhorší způsob online výuky. Ale když žáky zapojíme, aby se nenudili a ještě jim trochu koukáme pod ruce, tak je to hned o něčem jiném.

Na sdílené tabule/nástěnky (jedna tabule s přístupem pro všechny žáky) je nástrojů spousta, osobně mám ale slabost pro systém 1 žák = 1 tabule. Na jaře jsem zde psala o Whiteboard.fi a o využití Desmos a teď ještě o Whiteboard.chat.

A nesmím vynechat ani Geogebra Classroom. Matikáři jsou asi hned doma, ale ani ostatní nemusí přijít zkrátka. Na jednoduché bílé tabule (plocha + tužka) je nyní vše připravené a nějakou matikou se nemusí trápit nikdo.

Na https://www.geogebra.org/ si zřídíte účet – jednoduše se přihlásíte školním účtem u Microsoftu či Googlu. Pak si otevřete stránku https://beta.geogebra.org/m/ckwrg8he a vyberete si některý typ virtuální bílé tabule. Otevře se vám připravená aktivita a stačí zvolit Vytvořit třídu a běžným způsobem (kódem či odkazem sdílet žákům).

Žáci pro přihlášení nemusí mít účet a jen napíšou jméno a mohou hned pracovat. Učitel vidí přehled všech prací, ale může i do tabule žákovi vstoupit. V případě problémů může práci ve třídě pozastavit.

Zcela jednoduchá a nekomplikovaná záležitost.

Výsledky pak lze kdykoliv dohledat v ostatních uložených materiálech třeba přes Profil v menu na úvodní stránce https://www.geogebra.org/.

Pokud chcete bohatší využití, pak si můžete aktivity připravovat sami z různých materiálů, kombinovat třeba s videii, fotografiemi a přidávat i otázky.

Pokud chcete jen čmárací tabulku, tak máte hotovo na pár kliknutí

A pro zájemce ještě něco o aktivitách.

16 Komentářů

  1. Anna Kocianová

    Dobrý večer, vypadá to velmi zajímavě. Hned jsem tabuli vyzkoušela, ale když vstoupím do práce žáka něco tam napíši, tak žák komentář resp. konstrukci nevidí. Vpravo nahoře se objevuje -This is just a preview and won’t be saved. Můžete mi prosím pomoct? Moc vám děkuji za inspiraci.

    • Dobrý de, to „vstoupení“ do žákovi práce slouží pro vaši kontrolu, třeba zda je konstrukce provedena správně. Také mám zkušenost, že žákovi nemohu práci změnit.

  2. Lidmila Kuříková

    Dobrý den, také moc děkuji za inspiraci. Já pro změnu nevím, jak žákům zobrazit úkol, který jsem napsala (Task 1), kde pak je. Když kliknu na tabuli žáka, objeví se hláška Ouha! Stránku, kterou hledáte, se bohužel nepodařilo najít. Chybový kód: 404 + odkazy
    Když jsem žákům příklad nadiktovala, neviděla jsem na jejich tabuli, co píšou, když se odhlásili, jejich zápis tam byl …

    • Anna Kocianová

      Dobrý den,
      pokusila jsem se o stručný popis v následujícím komentáři. Asi není nejlepší, ale funguje.
      A. K.

  3. Anna Kocianová

    Dobrý večer,
    otevřu stránky: https://beta.geogebra.org/m/ckwrg8he. Potom si vyberu např. Classic a kliknu na tři tečky vpravo nahoře. Tam si vyberu – kopírovat aktivitu. Napíši jednotlivé úkoly a na závěr kliknu na uložit. Ještě nezapomeňte na jméno práce v záhlaví. Teď by se aktivita měla objevit ve vašem účtu. Když na ni kliknete, tak si vpravo nahoře klikněte na Vtvořit třídu. Stačí již pouze zkopírovat odkaz pro děti. Snad jsem to napsala jasně. Pokud budete ještě něco potřebovat, tak napište.

  4. Lída Kuříková

    Díky moc, nějak jsem se v tom motala, ale podle Vašeho komentáře se mně podařilo úkoly uložit. Myslela jsem, že si můžu vybrat čistou tabuli, kterou bude mít každý žák, na ni jsem pak napsala rovnice, ale nikde jsem neměla uložit, jako to je v případě, že si vyberu třeba Classic. Nerada obtěžuji, pokud mě někam odkážete, nastuduji si to, jinak se budu muset přihlásit na nějaké školení. Přeji vám pěkný zbytek dne:)

    • Dobrý večer,
      brala jsem to metodou pokusu a omylu. Hledala jsem nějaké návody, ale bohužel nenalezla.
      Psala jsem na MFF UK, zda náhodou nebudou dělat nějaké školení. Kdysi jsem byla na školení GeoGebry a bylo vynikající.
      Pokud něco zjistím, tak vám tady nechám vzkaz.
      A. K.

  5. Lída Kuříková

    Dobré ráno, taky to tak dělám, ale ráda se nechám poučit, šetří to čas. Za jakoukoli zprávu budu vděčná, moc díky, přeji vám pevné zdraví a klid na práci:)

    • Dobrý den,
      moc děkuji za přání. Objevila jsem zajímavé stránky:
      blog.mkolar.cz. Je tam návod, jak vytvořit aplet. Snad vám to pomůže.
      A. K.
      P. S. Doufám, že se paní Rambousková nebude zlobit, že tady nechávám vzkazy.

  6. Dobrý den, vaši debatu sleduji a jsem za ní ráda 🙂

  7. Díky moc, ráda se přiučím:)
    L. K.

  8. Adéla Holendová

    Dobrý den, mockrát děkuji za inspiraci. Dnes jsem poprvé vyzkoušela s žáky při hodině a fungovalo to perfektně. Takto všechny pod dohledem je nestíhám mít ani při prezenční výuce. 😀
    Jen jsem se ještě chtěla zeptat, jestli jsem správně pochopila, že se aktivita nedá přímo ukončit? Pouze pozastavit?
    Děkuji předem za odpověď a ještě jednou za inspiraci nejen na tuto, ale všechny aplikace, které tu postupně nacházím. 🙂

  9. Dobrý den, mne by zajímalo, jak jste získala v geogebře (výše) ten úhloměr. Je to pouze vložený obrázek nebo nástroj geogebry popř. interaktivní tabule. Děkuji. Katka

    • Dobrý den, vypůjčila jsem si aktivitu z materiálech na Geogebra.org. Najdete jich tam celou řadu a je to vložený obrázek. Na YT najde i návody, jak na to. Jitka

Komentáře jsou vypnuty.