Na konci roku došlo i na různé zábavné šifry
Aby prostředí bylo trochu jiné a trochu šité na míru, tak jsem použila tvorbu kódu v Canvě.
Zadala jsem prompt:
vytvoř hru s šifrou
v horní části bude kódovací tabulka (ke každému písmenu bude jednoznačně přiřazeno písmeno či číslice)
správné vyluštění bude za 5 bodů
hra skončí po získání 25 bodů
písmena v kódu náhodně přeházej, využij třeba principu ceasarovy šifry
na začátku hry se hráče zeptej na jméno
na konci bude velký barevný ohňostroj a pochvala
zakóduj pojmy z informatiky v náhodném pořadí
Hardware
Software
Operační systém
Internet
Web
Chrome
iPad
Canva
Heslo
Vir
Bezpečnost
Pak jsem si jen počkala na výsledek. A bylo hotovo! Stačilo jen publikovat, tentokrát jsem si vybrala formát webové stránky a publikovala ji na https://8aufo.my.canva.site/sifrovacka
Když to ale Canvě, tak pěkně šlo, tak jsem ještě udělala několik modifikací – trochu jsem přitom testovala možnosti a materiál se neplánovaně rozrostl.
Přidávala jsem pak jen prompty jako např.
hra bude v tmavých barvách, ale s čitelným písmem
písmenka budou zakódována emotikony
pojmy budou v náhodném pořadí
Superman
Batman
Spider-Man
Iron Man
Captain America
Wonder Woman
Hulk
Thor
Black Widow
Aquaman
Canva pracovala a jen jsem rozšiřovala webovku o další hry.

Velmi jednoduše lze takto vytvořit výukový materiál ušitý na míru vaší třídě a vašim potřebám. Stejně jednoduše lze připravenou aktivitu obměňovat – nemusíte začínat stále od začátku. Materiál se tvoří velmi snadno, tak i pro jednorázovou aktivitu stojí za ji takto vytvořit.
Pro inspiraci na využití kódování si můžete projít kurz přímo v Canvě – https://www.canva.com/design-school/courses/transform-your-classroom-with-canva-code

