Online výuka a Desmos

Ještě jednu se vracím k Desmos. Při online výuce se mi totiž stal v poslední době skvělým pomocníkem. Sešla se mi geometrie v 8. ročníku a funkce v 9. ročníku a na to ClassroomActivitie nemají chybu.

V 8. ročníku hodně využívám geometry – je to takový jednodušší bratříček Geogebry, ale na základní konstrukce dostačující. Konstrukce díky tomu zvládáme klidně i při online hodině – vidím jak kdo pracuje, můžu si nechat zobrazit každého žáka, ukázat žákovské práce. Stejně tak je skvělý i na domácí úkoly.

V devítce se s hrstkou zájemců v současnosti prodíráme funkcemi a na to je Desmos přímo určený. Zapsat funkční předpis a pomocí posuvníku ho rovnou udělat dynamický nebo prozkoumat, co se s funkcí děje, zvládli při online hodině všichni bez problémů, podobně práce s tabulkou funkčních hodnot a vynášení bodů je jednoduchá. Určitě by řada z mých žáků pohořela, kdyby stejná zadání měla řešit na papír, ale proč si práci komplikovat, když tady má naději na úspěch praktický každý.

Výborná je funkce pacing – možnost postupného vysílání obrazovek či omezení na určitý rozsah snímků.

Dynamická geometrie má bohužel méně možností než Geogebra, ale prostředí třídy, které v Geogebře nenajdete vše nahradí.

Komentáře jsou vypnuty.