Jak se nakonec i změřili

Letos jsem ve třech třídách jela souběžně výuku tabulkového procesoru. Oproti minulosti jsem zůstala u čistě online řešení a plně využívala Google Tabulky. Úlohy, které používám a nějaké nové, jsem si připravila jako sadu úkolů v kurzu bez žáků a postupně jsem je zadávala ve třídách. A protože úkoly byly s výkladem – buď přímo v cvičební tabulce nebo v podobě videa, tak většinu doby jeli vlastně samostudium. Mimo tabulek jsme využili i ClassKick pro čtení různých grafů a jejich interpretaci – má připravené sdílení do GC, ale hlavně pro placenou verzi. 

Poslední úkol byl kombinací všeho možného. Hlavně jsem opět vytěžila průměrného deváťáka od Hanky Pilařové. Každá třída si vybrala rozměry, které chce měřit  a pak se měřili a vše zapisovali do Google Formuláře. Výslednou tabulku jsem jim opět přes Classroom nasdílela (to je jedno mínus – musí se vytvořit nový úkol, pokud chci kopii souboru pro každého žáka). Pak samostatně tabulku upravili, zkontrolovali a doladili některá nesmyslná data a určili průměr, maximum a minimum. Pak jsem vzala na chvíli za kolegy matematiku a vysvětlili jsme si medián a modus. A pak zase sami přidali nějaké grafy,

A když už jsme měli taková pěkná data, tak jsme vše doplnili infografikou o třídě v Canvě. Pro lepší výběr dat z tabulky využívali filtry a pro free obrázky si sahali na clker.com

A kdyby se nám  během práce na 14 dní neodporoučela učebna, tak to bylo ještě lepší. Ale i tak jsme hezky jedním vrzem vzali hezky matematiku – statistiku, ICT i grafiku.