Jak se učili vyjádřit neznámou

Letos se v devítce poměrně dost trápíme. Dorazili jsme ke kapitole o vyjádření neznámé ze vzorce a to, co by mělo být jen opakováním, je velkou noční můrou a zase začínáme od začátku. Tentokrát jsem si na připomenutí tématu vzala iPady. Měla jsem v záloze i papírovou variantu podle http://handsonmathinhighschool.blogspot.cz/, ale wifi fungovala, tak na ní nedošlo.

Nejdřív přišla na řadu aplikace  Algebra Touch a téma rovnice, abychom začali od jednoduššího. Jednodušší už to fakt být nemůže, když se jen přetahuje a aplikace si sama všechno počítá, ale jako připomenutí a demonstrace výborné.

A aby bylo jasné, že ani s písmenky to jiné nebude, navázali jsme stránkou Dudamath.com (více o ní v článku zde na webu). Tady jsme si zapisovali vzorce a zkoušeli vyjádřit přetahováním různé neznámé. Pak už přišel ke slovu sešit a řešení příkladů s kontrolou v Dudamath.

Dudamath jsem pro samostatnou práci použila poprvé a fungoval bezvadně.

A protože Algebra Touch i Dudamath hodně řeší samostatně, tak je dobré ještě doplnit opakování rovnic o aplikaci Nudge Algebra. V ní se při přetažení výrazu na opačnou stranu rovnice se volí i operace a musí se počítat.

A jestli se to naučili líp? Tak to nevím, ale rozhodně se věnovali tématu s menším odporem.