Jak sedmáci řešili ohrožená zvířata

Když už jsem konečně objevila Canva.com, tak jsem ho využila s žáky různým způsobem. Tvořili jsme třeba ikonografiku, motivační obrázek nebo  prezentaci, která byla směsí všeho.

Tématem byla ohrožená zvířata. Trochu si projeli internet a stránky s informacemi o ohrožených druzích a každý si vybral své zvíře. Abychom měli kontrolu a neopakovali se, tak si udělali přehled na pracovní sdílené nástěnce v Padletu. Poté si každý shromáždil materiály o svém zvířeti – obrázky a stručná data. A pak už je zpracovali v Canva. Opět se vše učili za pochodu, jen jsme je nasměrovala na použití layoutu Photo Collage pro rozjezd a hned mi práci sdíleli. S podobným rozložením se již setkali v aplikaci PicCollage na iPadu, a tak to s fotkami šlo vlastně úplně samo.

Zajímavější byla druhá část, kde se snažili o reprezentaci údajů opět v podobě určité ikonografiky. Někdo toto zpracování údajů velmi rychle vzal za své, někdo prostě trval na textu a odrážkách a bylo velmi náročné měnit zvyklosti a překonávat pohodlnost.

Takže Canva klidně jako prezentace nebo příprava podkladů pro klasickou prezentaci.